Kalanetikos pradininkė Lietuvoje Eglė Afanasjeva: „Kalanetika – atradimams įkvepianti mankšta“

 egle3.jpg

Kalanetikos pradininkė Eglė Afanasjeva

Asmeninio arch. nuotr.Eglė Afanasjeva – kalanetikos mokytoja, knygos „Kalanetika – atradimams įkvepianti mankšta“ autorė. Eglė pasakoja, kad kalanetika jai primena šokį, nes ši mankšta priverčia kiekvieną moterį pasijausti pakylėta, energinga, grakščia ir tiesiog laiminga.

Kalanetikos mokytoja neabebejoja, kad kiekviena moteris turėtų užsiimti moteriška mankšta, kuri padedu pamilti save ir savo kūną. Juk tik tokiu būdu galima pasiekti geriausių rezultatų.

Sporto portalas SportIN.lt džiaugiasi, kad Eglė sutiko bendradarbiauti ir mūsų skaitytojus supažindinti su kalanetika bei kitomis moteriškomis mankštomis ir paslaptimis. Daugiau patarimų laukite ateityje.

– Esate kalanetikos pradininkė Lietuvoje. Kuo jus sužavėjo ši mankšta?  

– Atsimenu, jog po pirmosios kalanetikos treniruotės pasijaučiau tarsi ant sparnų! Grįžus namo visą vakarą mane lydėjo neišpasakytas lengvumo jausmas… Taip pat savotiškas gyvumas ir jokio nuovargio. Man tai labai patiko. Mintyse sau pasakiau – tai mankšta, kurios man reikia.  Mano kūnui, sielai ir protui. Pratimai nepasirodė itin sudėtingi, buvo lengvai atliekami. Atrodo, nieko sudėtingo ir viską reikia daryti labai lėtai, tačiau po mankštos jauti ypatingą kūno laisvumą, didelį energijos antplūdį ir norą vis patiesinti nugarą. Tai tarsi terapija, tarsi vaistas nuo blogos nuotaikos, suglebusio kūno ir ligų.

– Neseniai išleidote pirmąją knygą apie kalanetikos mankštą. Kas paskatino ją išleisti?

– Paskatino lankytojos, kurios besidomėdamos kalanetika vis prašydavo literatūros apie šias mankštas. Kilo mintis paruošti joms šiokios tokios informacijos su pagrindiniais kalanetikos ir saugumo principais. Beruošiant, natūralu, gimė mintis išleisti nedidelę knygutę. Kad tai taps dviejų šimtų lapų knyga – pradžioje nė neplanavau (šypsosi)! Be to, rašant norėjosi, kuo detaliau pateikti kalanetikos istoriją, principus, metodo pagrindą, tuo pačiu šiek tiek papasakoti apie metabolizmą, imuninę ir raumenų sistemą. Kadangi siekiau, jog knyga būtų įvairiapusė, atsirado ir ekspertų – dietologės, psichologės, gydytojų rekomendacijos bei kiti patarimai, kurie susiję su mankšta netiesiogiai. Džiaugiuosi, jog knyga populiari ir sulaukia ypač gerų skaitytojų atsiliepimų.

– Ar galėtumėte sporto portalo SportIN.lt lankytojus supažindinti su kalanetika? Kuo ji išsiskiria iš kitų panašių mankštų?

– Tai, visų pirma, lėto tempo ir žemo intensyvumo mankšta, kurioje rasime jogos elementų, tempimo pratimų bei jėgos stiprinimo pratimų. Išsiskiria tuo, jog tinka bet kokio amžiaus, fizinio pasiruošimo ar kūno sudėjimo žmonėms. Toli gražu ne į visas mankštas ar fitneso treniruotes gali eiti žmonės su nugaros skausmais, braškančiais ir kietais sąnariais ar kitais negalavimais. Be to skiriasi ir tai, kaip vyksta mankšta – akcentuojamas sąmoningumas, susikaupimas į savo kūno pojūčius, į taisyklingą pratimų atlikimą. Tai vadinamoji kūno-proto(angl. mind&body) mankšta. Kvėpuojama laisvai ir ramiai. Nėra skubėjimo, tikslo pataikyti į muzikos ritmą, choreografinių kombinacijų, šuoliukų ar staigių judesių, kuriuos atliekant iškyla grėsmė patempti raumenis. Tai itin saugios treniruotės. Išlaikomas pagrindinis principas – nepakenkti. Kalanetika puikiai gydo sėdimo darbo, nėštumo ar netaisyklingos laikysenos sukeltus nemalonumus, padeda sulieknėti, sureguliuoti alkio pojūtį bei galiausiai padeda geriau pažinti save.

– Ar tiesa, kad kalanetika tinka toms moterims, kurios nemėgsta intensyvių ir varginančių treniruočių?

– Taip, tai tikra tiesa, bet ne tik toms. Kalanetika puikiai tinka visoms, kurios nori sportuoti, tačiau dėl įvairiausių negalavimų, gimdymų, traumų ar nuovargio negali lankyti įprastų sporto klubo užsiėmimų. Arba toms, kurioms tiesiog įprasti užsiėmimai nepatinka. Labai dažnai lankytojoms būna keista, kad pratimus reikia atlikti atsipalaidavus – ne kiekvienai iš pradžių tai pavyksta! O būtent atsipalaidavimas ir sugeneruoja didžiulį kiekį energijos, kurios įgauname mankštos metu. Apskritai, moterys turėtų užsiiminėti moteriška mankšta, kurios metu akcentuojamas kūno plastiškumas, gracija, taisyklinga laikysena, meilė sau ir savo kūnui, kai niekas per prievartą neverčia ir nereikalauja, kai mankšta atliekama sau priimtinu tempu. Tik sąmoninga ir patinkanti mankšta teigiamai veikia ne tik raumenis ir kaulus, bet ir nervų sistemą.

– Ar galėtumėte išduoti paslaptį, kaip išlikti lieknai, sveikai ir energingai?

– Žinoma, sudėtingų paslapčių čia nėra (šypsosi). Ypač svarbu mylėti, saugoti ir pažinti save, suvokiant, kad nuolatinė mankšta, tinkama mityba, teigiamas požiūris į gyvenimo dėsningumus yra sveikatos šaltinis. Liekna figūra, sveikata ir energija yra ženkliai susijusi ir su mūsų psichine sveikata, todėl svarbu palaikyti optimalią ne tik fizinę, bet ir psichinę formą. Kalanetikos metu akcentuojamas sąmoningumas, susikaupimas į save, atsipalaidavimas ir fiziniai pratimai – puikus derinys, norint išlaikyti lieknas formas, puikią sveikatą, energingumą bei teigiamas emocijas. Štai ir atsakymas, kodėl kalanetika tokia populiari mankšta Lietuvoje.

Autorius: Gabrielė Martirosianaitė

http://www.sportin.lt/zmones/gyvenimo-budas/kalanetikos-pradininke-lietuvoje-egle-afanasjeva-kalanetika-atradimams-ikvepianti-manksta/

Reklama